Veelgestelde vragen
Is de praktijk open voor nieuwe inschrijvingen?
Nee, de praktijk is gesloten voor nieuwe inschrijvingen
Heb ik een vaste huisarts in de praktijk?
Nee, u heeft twee huisartsen: huisarts van Eeden en huisarts Kassing. Als u specifiek een afspraak bij één van beide wenst kunt u dat aangeven aan de assistente of kiezen voor de vaste werkdag van de huisarts. Het kan voorkomen dat wij om diverse redenen de dagen zomaar een keer omwisselen, of voor elkaar inspringen bij bijvoorbeeld een griepje o.i.d.
Geeft de praktijk verklaringen af?
Nee wij geven geen verklaringen af als het gaat om bijvoorbeeld ziekteverzuim op school, examen gemist door ziekte, reisannulering in verband met ziekte. Ook geven wij geen urgentieverklaringen af aan bijvoorbeeld gemeente. De reden staat uitgelegd in https://www.knmg.nl/actueel/dossiers/beroepsgeheim/geneeskundige-verklaring.
U vindt hier ook de verklaring dat er geen informatie wordt verstrekt in diverse talen
Herhalen medicatie via behandelaar / specialist
Als u onder behandeling bent van een specialist in het ziekenhuis, en er staan controles gepland vanwege deze behandeling, dan dient de specialist ook te zorgen dat u voldoende medicatie heeft tot aan de volgende controle. Dat is tenminste hoe wij het zien: Zij doen dan nog actief de controle en zij kunnen dan dus goed bepalen of u de medicatie nog zo moet gebruiken.
Als u eenmaal ontslagen bent uit de specialistenzorg dan kan de specialist ons verzoeken de behandeling voort te zetten.
Waarom zo ingewikkeld? In onze ogen scheelt dit onnodig werk aan onze zijde en daarmee onnodige kosten voor de verzekeraar. Uw zorg is kwalitatief goed geregeld bijd e specialist, en wij doen dan niet ‘zomaar wat’.
Is het ingewikkeld? Nee, alleen zijn specialisten deze werkwijze nog niet allemaal gewend en is het nog niet ‘gewoon’.
Werken wij als praktijk mee aan de ‘Jaarrecepten’ die de apotheek u aanbiedt?
Nee, wij werken hier niet aan mee. Herhalen van medicatie is technisch een ingewikkelder proces dan vele denken. Als wij het systeem van de apotheek hanteren geeft dat allerlei fouten in ons systeem omdat de informatie die retour komt van de apotheek niet correct verwerkt kan worden. Dit is de grootste reden om hier niet aan mee te werken.
Medicatie komt dubbel in ons systeem terecht met als gevolg dat uw gebruik van medicatie ogenschijnlijk niet klopt.
Kan het anders? Jazeker! U kunt ons als voorschrijver en arts die een akkoord voor de medicatie oet geven ook gewoon zelf vragen om de medicatie weer voor te schrijven: dat lijkt de meest correcte route. Dat kan via de herhaalreceptenlijn van de praktijk zelf (0341-413617 keuzemenu optie 2). Of bij de controle in de praktijk die vaak ook gewoon 1x per jaar minimaal moet plaatsvinden.