Openingstijden
De praktijk is ononderbroken bereikbaar van 8.00-17.00
Wel kan het zo zijn dat u tussen 12.00-14.00 uur een voor u onbekende assistente u te woord staat.
Spoedvragen worden altijd direct behandeld. Hulpvragen die specifiek praktijkgebonden zijn zullen worden doorgeschoven naar een moment dat de huisarts of de eigen praktijkassistente er weer is. Heeft u dus een vraag die eigenlijk makkelijker of beter door de eigen praktijkassistente kan worden beantwoord, dan is het dus voor u handiger te bellen na 14.00 uur, als de eigen assistente er weer is.
Dag | Open: | Extra info |
Maandag | 8.00 – 17.00 | 12.00-14.00 verschillende assistentes |
Dinsdag | 8.00 – 17.00 | 12.00-14.00 verschillende assistentes |
woensdag | 8.00 – 12.00 | In de middag waarneming door andere huisarts/ assistente in hetzelfde pand |
donderdag | 8.00 – 17.00 | 12.00-14.00 verschillende assistentes |
Vrijdag | 8.00 – 17.00 | 12.00-14.00 verschillende assistentes |
Informatie over afwezigheid door vakantie of nascholing vindt u onder Vakantie / Nascholing en waarneming
Spoedgevallen
Voor MEDISCHE SPOEDGEVALLEN tijdens werkuren belt u het nummer van uw praktijk
0341 – 413617 en kiest u optie: 1
Als u ten onrechte optie 1 kiest zal u worden gevraagd opnieuw te bellen zodat wij de spoedlijn zoveel mogelijk vrij houden voor echte spoed.
Bedenk dat als u onterecht de spoedlijn belt, iemand met echte spoed er niet door kan komen……
Buiten de normale werktijden kunt u voor medische zaken, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, de dienstdoend huisarts bereiken via de Huisartsenpost Medicamus:
Huisartsenpost: 085 – 77 37 37 1 |
EERSTE HULP:
Voor eerste hulp bij ongelukken kunt u tijdens werktijden altijd terecht. Als u van tevoren ook nog belt dat u eraan komt, kunnen wij rekening houden met uw komst. En u voorkomt dat u voor niets naar de praktijk rijdt als blijkt dat wij gesloten zijn ivm bijvoorbeeld vakantie of nascholing.
Telefonisch spreekuur
Wanneer u uw huisarts telefonisch wilt spreken kunt u dit kenbaar maken aan de assistente. Zij spreekt met u een terugbelafspraak af.
Voor uitslagen kunt u op met de assistente bellen. De uitslagen die zij u kan geven, zijn door de huisarts beoordeeld en van advies voorzien. Soms zal zij met u afspreken dat de huisarts u terugbelt.
Afspraak maken
-Wij werken met een spreekuur volgens afspraak.
Afspraken kunt u maken via:
– telefoon (0341-413617)
Er is een handige app gratis beschikbaar, die u vaak kan helpen te beoordelen of u met een zelfzorg advies ook uit komt, of inderdaad de huisarts zal moeten benaderen.
Deze gratis app is op uw tablet of mobiele telefoon te zetten via: http://www.moetiknaardedokter.nl/ of http://www.thuisarts.nl
Twijfelt u over het advies, neem dan contact met ons op voor ons advies bij uw klacht.
Triage aan de telefoon:
Bij het maken van een afspraak per telefoon zal de doktersassistente u vragen naar de reden van uw komst.
De assistentes zijn uitgebreid en goed geschoold voor deze taak, en stellen u vragen om de ernst in te schatten, u eventueel op voorhand gerust te stellen of te helpen, en ook om de spreekuurtijd zo efficiënt mogelijk in te delen.
Meer dan één vraag…??
Een gemiddelde afspraak duurt ongeveer 15 minuten per persoon en is gericht op bespreken, onderzoeken en afronden van één hulpvraag/klacht.
Regelmatig worden alsnog meerdere vragen gesteld op het spreekuur. Wij lopen hierdoor uit, en de mensen na u moeten langer wachten! Spaar dus geen lijstjes aan vragen op….
Indien u meer tijd nodig denkt te hebben, bijvoorbeeld omdat u twee klachten heeft, of omdat u met meerdere personen komt, zegt u dat er dan duidelijk bij. De doktersassistentes kunnen er dan bij het plannen rekening mee houden.
Huisbezoek
Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of te slecht ter been bent om naar de praktijk te komen.
Met koorts kunt u na overleg met onze assistente overigens meestal gerust naar de praktijk komen.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
Een gewenst huisbezoek horen wij graag vóór 10.00 uur in verband met de planning van de dag en de visites, die meestal tussen de middag plaatsvinden.
In de praktijk zijn echter de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen. Indien vervoer het probleem is kunt u natuurlijk altijd iemand uit uw omgeving vragen, of een (regio-)taxi bellen.
Avond-,nacht- en weekenddienst
Buiten normale werktijden kunt u voor spoedeisende zorgvragen, die niet kunnen wachten totdat de eigen huisartspraktijk weer bereikbaar is, terecht bij de huisartsenpost.
Huisartsenpost
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen uit Harderwijk, Ermelo, Nunspeet, Putten, Elspeet, Garderen en Uddel en Zeewolde samen.
Openingstijden
Iedere werkdag na 17.00 tot 08.00 uur, op zaterdag, zondag en op feestdagen is de huisartspost geopend.
Afspraken
Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.
Adres huisartsenpost
Het adres van de huisartsenpost is:
Huisartsenpost Medicamus
Gedeelde ingang met Eerste Hulp van Ziekenhuis St Jansdal
Harderwijk
Telefoon: 085 – 77 37 37 1
website: www.medicamus.nl
Herhaalrecepten
Herhaalrecepten zijn recepten voor herhalingen van medicijnen die u langdurig/chronisch gebruikt.
Herhalingen van tijdelijk gebruikte medicijnen dienen te worden overlegd met de assistente of huisarts vóór herhaling. o.a. antibiotica worden niet zomaar herhaald.
Herhaalrecepten kunt u aanvragen op verschillende manieren: (voor uitleg zie verder)
1. via de herhaalrecepten service via de link op onze website: https://vaneeden-kassing.uwzorgonline.nl
2. de herhaalreceptenlijn van de huisarts: 0341-413617, optie 2
3. bellen met assistente / doosjes inleveren (niet onze voorkeur, foutgevoeliger en kost meer tijd en telefoon-belasting)
ter info: Wij werken niet mee aan de herhaalservice van de apotheken.
Houdt rekening met de verwerkingstijd van de apotheken:
De doktersassistente verwerkt de herhalingsverzoeken die zijn ingediend vóór 10.00 uur die dag op de ochtend zelf. In dat geval kunt u uw medicijnen na 2 dagen ’s middags ophalen in de apotheek. Vaak krijgt u tegenwoordig bericht dat de medicatie voor u klaar ligt.
Van recepten die ná 10.00 uur zijn aangevraagd is de kans aanwezig dat die pas na 3 dagen klaar liggen in uw apotheek.
Houdt u hier dus rekening mee met het herhalen. herhaal tijdig, maar ook niet te vroeg!
Dus maandag voor 10.00 besteld, is ophalen op woensdag middag
En maandag besteld ná 10.00 uur, is ophalen op donderdag
Aanvullende info:
Waarom wij niet meewerken aan de herhaalservice van de apotheken:
Omdat wij menen met dit aanbod voldoende service te bieden werken wij niet mee aan de herhaalservice van de apotheken. Het herhalen via de apotheek leidt tot extra handelingen voor de apotheek en bereikt ons dan per mail, om weer handmatig door ons te moeten worden verwerkt. Deze manier van werken is bewerkelijk en maakt de weg vrij voor de apotheek om alvast uw medicijnen te leveren voordat wij akkoord hebben gegeven. Daarmee is uw receptaanvraag op deze wijze verre van ideaal voor ons. Daarnaast kan het de neiging om toch even voor controle (van bv bloeddruk of suiker) weer eens langs te komen verkleinen…..die noodzakelijke controles zijn wel zo correct.
U komt voor uw gezondheid dus ook voor controle, wij herhalen en/of schrijven medicijnen (na controle) aan u voor en de apotheek levert af (na controle). Samen zorgen wij voor een zo optimaal lopend medicatiebeleid en uw gezondheid, dat is onze visie.
Uitleg herhaalrecepten service via onze website:
Via een onderstaande link wordt u geleid naar een andere (nieuwe) website van onze praktijk. Hier krijgt u uitleg over ons patiëntenportaal en de herhaalreceptenmodule.
Om u aan te melden voor de herhaalreceptenmodule klikt u op de volgende link:
https://vaneeden-kassing.uwartsonline.nl
No Show / niet op afspraak komen
Het komt helaas regelmatig voor dat mensen wel een afspraak maken bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner, maar dan niet verschijnen op de afspraak.
Soms is er een goede reden voor, sommige zaken zijn niet te voorzien (ongeval, lekke band, autopech etc), maar gewoon vergeten is voor beide partijen vervelend en niet nodig.
Bij een niet verschijnen op afspraak, zonder opgaaf van een aannemelijke reden, rekenen wij een no show tarief, Dit dient u zelf aan ons te betalen.
In 2024 rekenen wij hiervoor:
Normaal consult tarief voor de gereserveerde tijd inclusief een toeslag: € 15,00
Een dubbele tijdafspraak is dan ook dubbel tarief, inclusief de dubbel toeslag: € 30,00
Afzeggen van een afspraak kan altijd, als u maar ruim op tijd belt.
Te laat bellen (bv half uur voor afspraak of ná de afspraak tijd) staat voor ons gelijk aan een no show….
Voor overleg kunt u contact opnemen met de praktijk via de gebruikelijk wegen.